اينترنت سرويس

اينترنت سرويس

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۸ اسفند ۱۳۹۹
سامانه ملي اشتغال و كسب و كار راه اندازي شد

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي از راه اندازي سامانه ملي اشتغال و كسب و كار در كشور خبر داد.به گزارش خبرگزاري تسنيم، عيسي منصوري، يكي از اهداف راه اندازي اين سامانه را دسترسي به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضاي نيروي كار دانست و گفت:اطلاعات و داده هاي دقيق و جامع بازار كار و اشتغال از طريق اين سامانه در اختيار مديران ارشد و سياست گذاران كشور قرار مي گيرد تا بتوانند در طراحي سياست ها و برنامه هاي اشتغال و تنظيمات نهادي بين ذينفعان اصلي بازار كار، از آن بهره ببرند.
وي با بيان اينكه وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي در راستاي سياستگذاري و برنامه ريزي بازار كار و  اشتغال كشور، اين سامانه را راه اندازي كرده است گفت:  ايجاد بانك اطلاعات شغلي افراد در سن كار، بانك اطلاعات بنگاه ها و پايگاه اطلاعات مشاغل كشوربخش هاي اصلي اين سامانه است.
 تقويت توان سياستگذاري، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار كار كشور، پايش مستمر عملكرد طرح و سياست هاي اشتغالزا، شناسايي شاغلان بخش غير رسمي بازار كار، پيش بيني نيازها، فرصت ها و تهديدهاي آينده كشور، رصد و پايش تحولات كسب و كار حوزه اشتغال به منظور تطبيق سرفصل هاي آموزشي متناسب با نياز بازار كار  ، تجزيه و تحليل روند نقل و انتقالات نيروي كار در كشور ( ملي و منطقه اي)، تخصيص شناسه شغلي به افراد درسن كار به منظور تعيين وضعيت شغلي و تخصيص كد استاندارد براي مشاغل كشور همراه با شرح جامع مشاغل، از جمله اهداف ديگري بود كه منصوري بدان اشاره كرد.
وي تصريح كرد: توليد اطلاعات،دانش و تجزيه و تحليل كسب و كار و اشتغال براي سياست گذاران و ساير ذينفعان بازار كار هدف غايي اين سامانه است.
معاون توسعه كارآفريني و اشتغال از همه افراد در سن كار كشور ( 15 سال به بالا) شامل شاغلين،بيكاران و (خانه دار،محصل،بازنشسته،داراي درآمد بدون كار و...) و همچنين فعالان عرصه كسب و كار (كارفرمايان داراي مجوز و بدون مجوز) دعوت كرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلي و كسب و كار خود در اين سامانه براي تكميل آن به https://lmis.mcls.gov.ir/ مراجعه كنند.
منصوري با تاكيد بر اينكه همه اطلاعات فرد و صاحب كسب و كار نزد اين وزارتخانه به صورت محرمانه باقي مي ماند، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نيز توضيح داد:مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تكميل اطلاعات عمومي و اختصاصي فردي اقدام مي كند،پس از اين مرحله با دريافت نام كاربري و گذرواژه وارد سامانه مي شود، مرحله سوم نيز دريافت خلاصه رزومه شغلي (گواهي شده از وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي) است.
به گفته وي، كاربر مي تواند تمامي اطلاعات مربوط به سوابق شغلي،تحصيلي،گواهي نامه ها...را در اين سامانه درج كرده و رزومه كاري خود را تكميل كند.
منصوري با بيان اينكه سامانه تا پايان سال جاري براي ثبت نام فعال است افزود: با راه اندازي و پياده سازي سامانه، انتظار مي رود از طريق انسجام بخشي و استفاده از ظرفيت هاو امكانات در اختيار دستگاه ها و نهادهاي توليد كننده آمار و اطلاعات بازار كار، سياستگذاران و تصميم سازان اين بخش بتوانند تغيير و تحولات آينده بازار كار را به صورت مستمر رصد كنند.
وي در خصوص تاثيرگذاري اين سامانه بر سياستگذاري اشتغال نيز گفت: به منظور كاهش مشكلات موجود در نظام جمع آوري، پردازش و تحليل اطلاعات بازار كار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار كار كشور، پيش نياز اصلي و اساسي برنامه ريزان و متوليان بازار كار كشور است.

tasnimnews

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

معرفي بهترين سرويس هاي اينترنتي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

ارديبهشت ۱۴۰۱
فروردين ۱۴۰۱
بهمن ۱۴۰۰
مهر ۱۴۰۰
مرداد ۱۴۰۰
تير ۱۴۰۰


پيوند ها

خريد اپل ايدي
سئو
ساخت وبلاگ
طراحي پست اينستاگرام
برقكار سيار





 



[ ساخت وبلاگ ]